torsdag 4 mars 2010

Fyra nyanser av ont...

Nu börjar jag bli blå-lila-gul-brun runt foten och benet...
Av mina gymnastiska fotövningar här hemma i soffan att döma, kommer det att ta tid att bli helt återställd. Idag har jag tagit ett par steg utan kryckor och fick givetvis upptäcka att det krävs att det finns saker att hålla sig i överallt eftersom minsta lilla steg över en decimeter gör att jag vinglar. Vingla är ingen hit när man redan har ont!!!
Men skam den som ger sig...här ska övas så de där "pinnarna" kan kastas in i nåt hörn snabbt som ögat.
Så kom SOLEN tillbaka och våren verkar kännas i luften när jag tittar ut. Synd bara att den måste lysa så retfullt just idag när jag inte kommer att kunna ta mig särskilt långt!

Hade jag haft en spark hade mitt materialarteam från skidåkningen fått köra runt mig lite här i området så man åtminstone hade fått lite frisk luft.
Det finns ju piggar på pinnarna, men jag fixar inte så många steg. Kunde kanske ha tagit mig till garaget, men tyvärr är bilen på lagning så jag får nog sitta här och sura idag:(

2 kommentarer:

  1. Broddar på kryckorna och en pulka så är det löst, bara sitta i pulkan och knuffa sig fram.

    Glöm inte att meddela tid och plats så jag kan ta kort och ha på min blog =)

    SvaraRadera
  2. Hahah ok, broddar har jag, pulka finns också... och färgerna...tja det är ju helg snart:)

    SvaraRadera