torsdag 22 juli 2010

Åka buss...

Att åka buss kan verka dödstråkigt, särskilt om man pendlar varje dag. Men det är inte helt sant! För det är inte bara det gyllene tillfället att få en extra lite powernap både före och efter jobbet. Utan det finns också en och annan ovanligt trevlig busschaufför!
Chauffören som kör mig till jobbet varje morgon är just en sån. Han säger Godmorgon och Välkommen till alla som kliver ombord. Sen far vi iväg mot grannkommunen. När första gänget ska kliva av så passar han på att önska alla resenärer en riktigt trevlig dag. Jag tror inte någon på min morgonbuss kliver av utan ett litet leende på läpparna och lite mer lätta i steget än vanligt:)

4 kommentarer:

  1. Va härligt det låter med en sån trevlig busschaufför :) Men det är väl inte samma varje dag?

    SvaraRadera
  2. Jättetrevligt!! :) Men var åker du varje dag? *nyfiken*
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Till Falun, men bara en dryg månad till sen är det slut på jobb där för mig.
    Just den här chauffören har jag prickat in på 7:07 bussen sen kör han lokaltrafik i Falun på dagarna tror jag.

    SvaraRadera
  4. Mellan Gonäs och klenshyttan var vi. Säkert mycket trevligare om inte regnet öser ner :P

    SvaraRadera