onsdag 14 april 2010

Lilla lördag...

Efter att ha skurat här hemma.... eller nja; knogarna blöder inte, men jag kom på att jag ju är ledig i två och en halv månad, så jag kan fortsätta en annan dag :)
Det har varit svårt att förstå att jag är ledig.
Har inte varvat ner och kännt mig ledig förrän min söta Sara ringde i måndags och upplyste mig om att det var så!
Påskveckan har varit hektisk med kalas här och där och massor att fixa.
Men nu...! Nu tror jag att min hjärna börjar fatta ☺
Så jag bestämde mig i måndags kväll för att bilen ska inte vara färdmedel inom stan den här veckan. 
Det är vår och jag är FRIIII..!
Sagt och gjort, tisdagen började med cykel till gymmet. Efter lunch blev det en tur på 1,5 timmar runt stan. Sen en bonustur till på kvällen.
Cyklandet fortsatte idag, inte fullt så länge men bilen användes bara av Lasseman när det var dax för däckbyte. Så nu är jag både hurtig och laglig:)
Som belöning för det firar jag idag lilla lördag med en otroligt god belgisk ale.
Skål för våren!

2 kommentarer:

  1. Visst får man ont i "röven" när man tar cykeln första gången på säsongen

    Om så är fallet har vi nu någonting gemensamt =)

    SvaraRadera
  2. Ja, premiärturen förra veckan på ca 4minuter hade den effekten, men sen har jag klarat mig! Skumt med så lite ont... Muskelminne har man ju hört talas om men "rövminne"???

    SvaraRadera